Cestovali jste letadlem a váš let byl zpožděn o více než 3 hodiny, zrušen nebo vám byl odepřen nástup na palubu? Můžete mít nárok na finanční kompenzaci! Nařízení EU č. 261/2004 totiž chrání práva cestujících právě v těchto případech.
Podle nařízení EU č. 261/2004 mají cestující nárok na finanční kompenzaci ve třech případech. Jedná se o zrušené lety, zpožděné lety, nestihnutí přestupu nebo odepření nástupu na palubu (tzv. overbooking). Konkrétní podmínky, za kterých je možné požadovat náhradu, jsou popsány níže.
Zpožděný let TAP Air Portugal
U zpožděných letů platí stejně jako u zrušených, že zpoždění letu musí být způsobeno chybou na straně TAP Portugal. Pokud bude let zpožděn například z důvodu stávky letištního personálu nebo jiných mimořádných okolností, cestující nemá žádný nárok na kompenzaci. Pro splnění podmínek podle nařízení EU je navíc nutné, aby zpoždění dosáhlo alespoň 3 hodin. Zde je důležité zmínit, že zpoždění se počítá až u přistání v cílové destinaci, a tudíž není relevantní s jakou ztrátou letadlo vzlétlo.
Zrušený let TAP Air Portugal
Abyste mohli uplatňovat nárok na kompenzaci za zrušený let, musí vás aerolinka informovat o zrušení vašeho letu méně než 14 dní dopředu. Dále se musí jednat o pochybení na straně TAP Air Portugal, a tudíž důvodem ke zrušení letu nesmí být jedna z mimořádných okolností (např. nepříznivé počasí). V takových situacích cestujícím nárok na kompenzaci nevzniká.
Odepření nástupu na palubu u TAP Air Portugal
Posledním z případů, na které se vztahuje nařízení EU, je overbooking. Jsou to situace, kdy vám personál aerolinky sdělí, že vás nepustí do letadla z důvodu přeplněné kapacity. Aby bylo možné požadovat finanční náhradu, nesmí se jednat o dobrovolné přenechání místa v letadle.
Podle nařízení EU č. 261/2004 neexistuje nárok na kompenzaci za zrušený nebo zpožděný let v případě mimořádných okolností. Jedná se o okolnosti, které letecká společnost nemůže ovlivnit nebo jim zabránit. Patří mezi ně např.:
Pokud nastane některá z těchto mimořádných okolností, letecká společnost není povinna vám poskytnout náhradu. Více informací naleznete v samostatném článku zde.
Výše odškodnění se liší především v závislosti na vzdálenosti letu. Následující tabulka tuto problematiku jednoduše vysvětluje:
Mimo to může společnost TAP Air Portugal podle nařízení EU požadovat 50% snížení kompenzace, pokud byl let se vzdáleností nad 3 500 km zpožděn o 3 až 4 hodiny, tj. 300 euro.
Máte dvě možnosti. Můžete kontaktovat společnost TAP Air Portugal prostřednictvím kontaktního formuláře na jejích internetových stránkách. Tento proces může být zdlouhavý, obtížný a společnost vám může odmítnout vyplatit kompenzaci, i když na ni máte nárok.
Nebo můžete požádat o pomoc nás. V Refundio vám pomůžeme získat kompenzaci, a to bezplatně. Naši odborníci se postarají o celý proces vyhodnocení vašeho letu a vymáhání vašeho existujícího nároku od letecké společnosti. V případě potřeby vyřešíme spor s leteckou společností soudní cestou.
Vyplňte náš formulář ještě dnes a získejte odškodnění, na které máte nárok.
TAP Air Portugal je nejstarší dosud existující leteckou společností v Portugalsku. Společnost má sídlo na letišti Portela v Lisabonu. TAP Air Portugal létá do více než 100 destinací v 79 zemích světa. Společnost má vlastní muzeum, které se nachází na letišti Portela v Lisabonu. Muzeum je věnováno historii letecké společnosti a jejímu významu pro Portugalsko. TAP Air Portugal byla první leteckou společností na světě, která provozovala pravidelné lety do Brazílie.
V našich dalších článcích se dozvíte, jak získat kompenzaci, pokud váš let provozovala jiná letecká společnost: